pénztárca

Érdemes a Penny akciós újság oldalait lapozni?

A Penny diszkont kiskereskedelmi lánc nagyobb piaci részesedést akar szerezni az Alditól és a Lidltől. Ennek érdekében a vállalat egyre inkább egyfajta szuperdiszkontokkal kísérletezik, ahol a szupermarket és a diszkont keverékére támaszkodik.

Egy ilyen koncepció már sikeresen debütált Németországban, tehát a gondolat nem új. Az Aldi és a Lidl hasonló hangsúlyokra épít, és jó tapasztalatokat szereztek vele. A vásárlási élmény pedig a koronavírus utáni korszakban egyre inkább előtérbe kerül.

A változások már sok helyen érezhetőek. Ezekben az üzletekben a Penny a frissességre, a rendezett áttekinthetőségre és a sok bio áru kínálására helyezi a hangsúlyt. Mint arról a Penny akciós újság is rendszeresen beszámol, a szuperdiszkont áruházakban közel 25-30 bio minősítéssel rendelkező zöldség- és gyümölcsárut tesznek elérhetővé. Ha pedig teljesen kiépül a rendszer, akár 180 ilyen termék is megtalálható majd a Penny üzletekben

Mit lehet még megtalálni az akciós újságban?

A friss élelmiszerek pultja a legtöbb szupermarkethez hasonlóan közvetlenül a bejáratnál található. Az ötlet az elhelyezés mögött az, hogy a gyümölcsök és zöldségek a frissesség benyomását keltik, ami hosszú távon beleég a vásárlók tudatába. Nem hiába vannak ezek a termékek olyan kiemelt helyen a Penny akciós újság oldalain is.

A vásárlóknak egyértelműbben kell megtalálniuk az árut. Az üzletekben a fapalettákon egymásra rakott élelmiszerládák helyett a vevők modern polcokat találnak. A megszokott diszkontáruházi koncepciónak végre eljött a napja.

Ezek a modern polcok már nem hosszában és sorban vannak elhelyezve az üzleten belül, hanem kategóriák szerint vannak kialakítva. A vásárlókat labirintusszerűen vezetik végig a helyen, a lekvár, a müzli és a kávé részleg pedig a Reggeli címszó alatt található meg az akciós újság kínálatában is.

A további vásárlási ösztönzőket aztán kirakati állványokkal teremtik meg. Ez az ötlet eredetileg az olyan bútoráruházakból ismert, mint az Ikea vagy a Mömax, amelyek többször mutatják az ajánlatokat, és így vásárlásra invitálnak.

Az új Penny üzletekben nem találunk klasszikus mélyhűtő pultokat. A húsokat, fagyasztott zöldségeket és fagyasztott pizzákat automatikusan vagy kézzel nyitható fagyasztópolcokon tárolják. A koncepciót a Rewe szupermarket anyavállalat hozta létre. A modern megjelenésnek köszönhetően lényegesen többen nyúlnak hozzá ezekhez az árucikkekhez, és szinte nem is telik el úgy hét, hogy ne lenne egy-egy ilyen árucikk fő helyen a Penny akciós újság oldalain.