A SEO munka egy olyan végtelenített folyamat, aminek soha nincs vége, egy nyolcas formához, vagy egy möbius-szalaghoz lehetne a leginkább hasonlítani. Állandó törődést, figyelmet, munkát igényel, ha jól szeretnénk csinálni. Mivel korlátozottak a lehetőségeink, ezért érdemes azokra a teendőkre fókuszálnunk, melyekkel a legjobban tudunk előre haladni.
A következő tippeket érdemes ezzel kapcsolatban megfogadni.
1. Favicon létrehozása
A favicon nem más, mint pici kép (ikon), ami egy weblapoldalhoz tartozik, valamint a böngészőn is és a könyvjelzőn is látható. Ezzel már mindenki találkozott, mert szinte minden weboldal rendelkezik ilyen ikonnal, mely a védjegye is egyben. A Google-nál példának okáért egy nagy „G” betű az, ami a szokásos négy színben pompázik.
A favicont azonban ne mossuk össze a logóval, mert két különböző dologról van szó. A favicon lényege, hogy ha a böngészőnkben több fül van nyitva egyszerre (van, aki egész sokat, több tízet is nyitva tart), ránézésre felismerjük, hogy melyik fül alatt mi található.
Ha megvizsgáljuk a favicon és a SEO kapcsolatát, ennél azért jóval többről van szó, különösen a mobiltelefonról való böngészéskor. Történetesen az, hogy a favicon szinte azonnal a szemünkbe ötlik, mikor megnyílik a találati listán. Ha sikerül érdekesen izgalmas ikont választanunk, több kattintást, azaz látogatót érhetünk el.
Érdemes élnünk ezzel a lehetőséggel, mert az asztali gépeken a kis ikonok nem jelennek meg. így előfordulhat, hogy több weblap-tulajdonos nem is használja ezeket. Sok cikk foglalkozik a favicon-témával, de most elégedjünk meg annyival, ha már feltöltöttünk egy jó kis színes fotót, nyert ügyünk van.
2. A Google News
A Google News hírszolgáltatásába könnyen bejutunk, ha az oldalunkon rendszeresen cikkeket jelentetünk meg, hiszen nagyon sokan ezt az oldalt nézegetik, ha képbe akarnak kerülni a világ dolgaival kapcsolatban, így plusz olvasókhoz juthatunk.
Nem is beszélve arról, hogy az Androidos készülékek eleve ezt a hírszolgáltatást alkalmazzák. Mivel a Google figyelembe veszi a felhasználók érdeklődési körét, könnyen bekerülhetünk mi is ebbe a körbe. Célirányosan is megjelenhetnek a bejegyzéseink az Androidos felhasználóknál, ha azok már feliratkoztak a feedünkre.
További előnye ennek a szolgáltatásnak az, hogy a Google Newshez felkerülő oldalakra a Google kiemelten figyel, ezért az indexelést is szinte azonnal megteszi. Ez fantasztikus lehetőség, mert egyéb esetben indexelési gondok miatt a Google akár több hétig sem jeleníti meg a találati listában. A konkurenciával szemben így jókora előnyre tehetünk szert.
Ahhoz, hogy bekerülhessünk a Google News rendszerébe, egy-két adat megadásával regisztrálni kell magunkat a Google Publisher Center felületén. Ennek elbírálása egy-két hétbe telik.
3. Mindig nézzük át az átirányításokat
A Google robotjai úgy működnek, hogy folyamatosan ugrálnak egyik linkről a másikra, míg megtalálják az oldalak részleteit. Attól függően, hogy milyen régi már az oldalunk, változhat annak tartalma is, ezért sok az átirányítás. Akinek webshopja van, ott erőteljesebb ez a jelenség, a termékek cserélődése miatt.
Épp ezért szükséges az átirányítások ellenőrzése, karbantartása. Bezavarhat a rendszerbe, ha a kezdő URL-re több tartalom átirányítását is beállítottuk, nem beszélve arról, hogy potyára foglal le kapacitást.
Előfordul az is, hogy így láncolatok alakulnak ki, ami pedig a Google-nál is bezavarhat. Jobb, ha ezeket a felesleges köröket megszüntetjük, elegendő a célállomást megadni.
A weboldalakkal rendelkezőknek a felülvizsgálat fontossága nem újdonság, de mégis néha elfelejtenek élni ezzel a lehetőséggel. Mi gondoljunk rá, é használjuk.
A bejegyzést a Tartalomkeszites.hu Keresőoptimalizálás csapata készítette.